Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2010-04-13 |
Edition | 1 |
Pages | 124 |
ISBN | 9789144058207 |
Kategori(er) |
Language ↳ Swedish |
Många elever med annat modersmål än svenska har i dag svårt att nå upp till målen i skolans olika ämnen. Ofta beror detta på att deras svenska inte har utvecklats i samma takt som komplexiteten i skolans ämnes-undervisning. För att kunna stärka varje elevs språkutveckling krävs det dock att läraren har ett smidigt analysverktyg till sin hjälp. Den här boken presenterar en modell för nivåbedömning i svenska som andraspråk förankrad i Processbarhetsteorin. Författarna beskriver de grammatiska utvecklingsstadier som har identifierats i svenska, och sätter in svenskan i ett större sammanhang genom att inta ett typologiskt perspektiv. De resonerar även kring hur man kan skapa förutsättningar för fortsatt språkutveckling. Längst bak i boken finns en lättöverskådlig affisch som visar de olika utvecklingsstegen. Den är tänkt att vara till hjälp både för lärarens analys direkt på talsituationen och för elevens förståelse av den egna språkutvecklingen. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare inom alla skolformer som kommer i kontakt med elever som har svenska som ett andraspråk.
So far, we have reused
2
4
9
3
0
3
1
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.