Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2010-04-09 |
Edition | 1 |
Pages | 183 |
ISBN | 9789144055589 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Begreppet lärande har stått i centrum för pedagogisk forskning de senaste 30 åren. I allt högre grad har man riktat uppmärksamheten mot hur studenter och elever utvecklar och använder olika sätt att lära, och hur de sätten får avgörande betydelse för den enskilde personens resultat och prestationer. Denna bok ger en kort och lättillgänglig presentation av moderna teorier kring lärandets ”hur”. Författaren beskriver hur dessa teorier hänger ihop med olika sätt att se på den enskilde elevens sätt att lära och med olika undervisningsstrategier. Vad kännetecknar olika lärobeteenden? Vilka kontextuella och individuella faktorer påverkar studentens och elevens lärande? I vilken grad kan lärare påverka elevers och studenters sätt att lära? Boken vänder sig till högskolelärare, lärare i vuxenutbildning samt blivande och verksamma lärare.
So far, we have reused
2
5
0
6
1
5
2
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.