Search
Please note this is not the latest edition of the book, but it's much cheaper. You can find the lastest edition here.
Please note this is not the latest edition of the book, but it's much cheaper. You can find the lastest edition here.

Marknadsundersökning : en handbok | 3rd edition

by Lars Christensen, Lars Haglund, Carin Grääs and Nina Engdahl

Buy used book

Buy new book

  • Not in stock

Fakta

Publisher Studentlitteratur
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2010-04-23
Edition 3
More editions 2001/2, 2016/4
Pages 360
ISBN 9789144055299
Kategori(er) Business, Economics & Management
Add to cart

Used within following courses

Description

Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen. Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också. Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet. "Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!" Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping "Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning." Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
Read more
,

So far, we have reused

 2 

 5 

 0 

 5 

 8 

 8 

 1 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng