by Jörgen Frost
Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2009-02-11 |
Edition | 1 |
Pages | 220 |
ISBN | 9789144052151 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics Language ↳ Swedish |
Vad behöver man som lärare veta för att kunna undervisa i läsning och följa barns läsutveckling? Hur får man det praktiska arbetet med läsundervisningen att gå hand i hand med teorin? Jørgen Frost belyser här ett antal grundläggande principer för läsundervisning i skolan och presenterar förslag till en praktik som bygger både på en solid läspedagogisk tradition och på en tidsenlig lärosyn. Här möter vi en mängd aktiviteter som stärker barnets språkutveckling och leder till en positiv läsutveckling. Boken beskriver metoder som, oberoende av läseboksmaterial, kan användas som grund för en individualiserad undervisning, där varje barn får upptäcka glädjen i att kunna läsa. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola och grundskolans tidigare år.
So far, we have reused
2
4
9
3
0
5
9
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.