Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2000-04-28 |
Edition | 1 |
Pages | 199 |
ISBN | 9789144008097 |
Kategori(er) |
Religion |
Hur ger man skolelever en rättvis bild av främmande kulturer och religioner? Författaren diskuterar denna problematik och använder den tibetanska buddhismen som exempel på hur olika kulturer och religioner har beskrivits av forskare och resenärer under olika tider och utifrån olika politiska och religiösa aspekter. Dessa beskrivningar går igen i läroböckernas behandling av ämnet, vilket ställer frågor kring objektivitet, allsidighet och saklighet frågor som i boken behandlas under rubrikerna: Läroboken som uttryck för någons kunskap Lärobok och kunskapssyn Lära om och/eller lära av?Boken är främst avsedd som lärobok i didaktik vid lärarutbildningar där religions- och kulturkunskap ingår. Den kan också läsas av alla som har ett mer allmänt intresse för frågor kring val av kunskap om andra kulturer och religioner. (Studentlitteratur)
So far, we have reused
2
4
9
3
0
5
9
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.