Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 1999-02-02 |
Edition | 1 |
Pages | 108 |
ISBN | 9789144003344 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Som grund för innehållet i denna bok ligger ett mångårigt forskningsprojekt med syfte att få kunskap om skolan som en utvecklande miljö för samtliga elever. Mot bakgrund av resultaten från denna forskning diskuterar författaren vilka faktorer och förhållanden som bör prägla en skolmiljö där alla elever har möjlighet att utvecklas.En viktig fråga i boken är hur man kan förstå och förändra elevers negativa utveckling. Författaren låter oss följa en grupp högstadieelever då de för första gången möter en anpassad skolmiljö, i detta fall ett skoldaghem. I boken beskrivs och analyseras elevernas, deras lärares och föräldrars upplevelser av när skolan tar respektive inte tar hänsyn till elevernas behov. Det centrala temat i boken är lärandeprocessen och lärandets grundläggande villkor, dvs. lärandets ekologi. (Studentlitteratur)
So far, we have reused
2
3
3
4
9
5
3
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.