by Lars Wolf
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 1997-03-01 |
More editions | 2004/2 |
ISBN | 9789144002415 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Den här boken består av två delar. I den första finns en beskrivning av lyrikens roll i skolan under årens lopp, en samling argument för varför man ska läsa och skriva lyrik och ett avsnitt om sambandet mellan lyrik och elevers språkutveckling. Till den här delen hör även en presentation av lärares attityder till lyrik samt några exempel på klassrumsforskning med lyrikanknytning.
Den andra och mer omfattande delen innehåller allmänna metodiska reflektioner kring lyrikarbetet i skolan, synpunkter på högläsning av lyrik och framför allt en lång rad förslag till hur man kan skriva lyrik.
Boken är avsedd som kurslitteratur i olika lärarutbildningar. Den vänder sig också till aktiva lärare, som vill dela sina elevers glädje, när dessa som diktare finner det exakta ordet och den oslagbara formuleringen eller ser vad ingen annan ser, t.ex. en blå tussilago.
So far, we have reused
2
4
6
0
7
3
2
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.