by Niklas Laninge and Arvid Janson
Publisher | Natur & Kultur Akademisk |
Language | Swedish |
Book type | Hardcover |
Utgiven | 2019-08-23 |
Edition | 1 |
Pages | 176 |
ISBN | 9789127824454 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Psychology |
Hur får vi människor att klicka på annonser, köpa varor och använda appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen, men förutsättningarna är annorlunda därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign, tjänsteutveckling, kommunikation och strategiarbete.
För att urskilja viktiga insikter och avgöra vilka insatser som ska göras behöver vi ha viss kännedom inom psykologi: vi behöver känna till de grundläggande orsakerna till varför vi människor gör som vi gör.
Det här är en bok för dig som skapar digitala tjänster eller rättare sagt skapar tjänster med ett tydligt syfte att driva beteenden, affärer eller förändring.
Arvid Janson är civilingenjör med en andra examen i marknadsföring och under sin karriär har han grundat flera företag med beteendeförändring som den gemensamma nämnaren.
Niklas Laninge är psykolog och har sedan 2010 hjälpt organisationer att skapa mer tillgängliga tjänster och effektivare marknadsföring.
So far, we have reused
2
5
0
5
7
9
4
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.