by Astrid Pettersson, Barbro Westlund, Olle Zandén, Inger Eriksson, Viveca Lindberg, Wieland Wermke, Päivi Atjonen and Gustaf B. Skar
Publisher | Natur & Kultur Akademisk |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2018-05-25 |
Edition | 1 |
Pages | 210 |
ISBN | 9789127823020 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Läroplansreformerna 1994 och 2011 har medfört omfattande förändringar som i flera avseenden gjort erfarna lärare till nybörjare i sitt bedömningsarbete. Lärares bedömningsarbete har debatterats och kritiserats för att inte vara likvärdigt och rättvist. Den debatten har kommit att domineras av andra aktörerän lärare och kritiken har ofta ensidigt riktats mot lärares bedömningsarbete.
Den här boken avser att balansera debatten och öka förståelsen för hur lärares bedömningsarbete påverkas av faktorer som ligger utanför lärares inflytande och ansvar nämligen de ramar, traditioner, värderingar och ideal som råder i det svenska skolsystemet.
Boken vänder sig till lärare, lärarutbildningar och beslutsfattare och belyser lärares nationella och lokala förutsättningar, villkor och agens att bedriva ett gott bedömningsarbete.
So far, we have reused
2
3
3
1
6
8
5
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.