by Gisela Håkansson, Åsa Wedin, Eva-Kristina Salameh, Asta Cekaite, Mari Bergroth, Siv Björklund, Anna Martin-Bylund, Karita Mård-Miettinen, Tünde Puskás, Marjo Savijärvi and Jennie Warström
Publisher | Natur & Kultur Akademisk |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2018-08-24 |
Edition | 1 |
Pages | 250 |
ISBN | 9789127822740 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Hur kan vi på bästa sätt stödja förskolebarns andraspråkslärande och flerspråkiga utveckling, så att de blir väl rustade att klara av skolan? Hur ska vi tänka och hur bedrivs en väl fungerande språkundervisning i svenska som andraspråk?
I den här teoretiska grundboken tar författarna upp centrala aspekter av förskolebarns två- och flerspråkiga utveckling och lärande ur olika perspektiv: språkliga, didaktiska, sociala, familjeorienterade och samhälleliga. Syftet med antologins olika kapitel är att ge en trygg kunskapsgrund att planera sin verksamhet utifrån i enlighet med förskolans nyreviderade läroplan.
Boken vänder sig till förskollärarutbildningen, verksamma förskollärare samt övrig förskolepersonal, förskolechefer och skolpolitiker.
So far, we have reused
2
4
9
6
1
7
1
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.