by Camilla Björklund and Hanna Palmér
Publisher | Natur & Kultur Akademisk |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2018-08-24 |
Edition | 1 |
Pages | 220 |
ISBN | 9789127822580 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Hur kan du som förskollärare möta, utmana och planeraför barnens matematiklärande?
Den här matematikdidaktiska grundboken för förskolan har fokus på matematik, barns lärande och förskollärarens undervisning. Författarna täcker in hela forskningsfältet och gör grundliga genomgångar av barns lärande av olika matematikinnehåll kopplade till verksamhetsnära exempel av hur matematikundervisning kan genomföras i förskolan.
För att alla barn ska ges likvärdiga förutsättningar att upptäcka och uppskatta matematik har förskolan enavgörande roll att spela. Boken ger dig som verksam eller blivande förskollärare, förskolechef eller annan pedagog inom förskolan en beredskap att förstå:
matematik som ett kunskapsområde relevant för förskolebarn,
hur barn tänker och resonerar matematiskt,
hur matematikundervisning kan genomföras i förskolan.
So far, we have reused
2
4
9
3
0
2
7
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.