by John Hattie, Douglas Fisher and Nancy Frey
Publisher | Natur & Kultur Akademisk |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2017-11-06 |
Edition | 1 |
Pages | 270 |
ISBN | 9789127819788 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Vad kännetecknar rika matematikuppgifter? Hur arbetar vi med problemlösning, frågor, bedömning och begreppskunskap? Hur undervisar vi för ett långsiktigt, metakognitivt lärande? Med utgångspunkt i den allra senaste pedagogiska och psykologiska forskningen behandlar och exemplifierar denna matematikdidaktiska grundbok de absolut centrala delarna av matematikundervisningen i relation till effektstorlekar.
Men för läraren handlar effektiv matematikundervisning inte bara om att välja och använda rätt metod, utan framför allt om att veta när vilken metod ska användas beroende på var eleverna befinner sig i sin kunskapsutveckling. Kapitel för kapitel, kompletterade med videoklipp, planeringsverktyg och mallar, får du som lärare undervisningsstrategier att använda inom elevernas olika inlärningsfaser.
Boken pendlar mellan evidensbaserad teori och praktik på ett medvetet och balanserat sätt. Här får du som lärare från förskoleklass till gymnasiet en sammanfattning av övergripande strategier och modeller som med precision balanserar undervisning mot ytinlärning, djupinlärning och lärande som kan omsättas.
So far, we have reused
2
4
9
3
0
2
7
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.