by John Hattie and Gregory Yates
Publisher | Natur & Kultur Akademisk |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2014-11-17 |
Edition | 1 |
Pages | 425 |
ISBN | 9789127138568 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Några av de frågeställningar som tas upp i boken är t.ex. lärares personlighet, hur kunskap lagras och effekterna av kognitiv belastning, återkopplingens betydelse, tänka snabbt och tänka långsamt, multi-tasking och myter om hur människor lär sig.
Boken består av tre delar Lärande i klassrummet, Lärandets grunder, och Känn dig själv. De första delarna redogör för de kognitiva byggstenarna för kunskapsinhämtning och den sista delen utforskar betydelsen av självförtroende och självkännedom i lärprocessen. I anslutning till varje kapitel finns instuderingsfrågor och rekommendationer för vidare läsning.
Boken riktar sig till lärare och lärarstuderande, men även till skolledare, föräldrar, studenter och andra som vill veta mer om vetenskapen om våra lärprocesser.
So far, we have reused
2
3
3
0
8
9
8
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.