Publisher | Natur & Kultur |
Language | Swedish |
Book type | Hardcover |
Utgiven | 2009-10-26 |
Edition | 1 |
Pages | 220 |
ISBN | 9789127119352 |
Kategori(er) |
Business, Economics & Management ↳ Management & Organisation |
Inom IKEA var det många som tvivlade då Ingvar Kamprad presenterade sin vision om att möblera det ryska folkhemmet. Uppdraget ansågs dömt att misslyckas. Inget annat företag av IKEA:s dignitet skulle ge sig in i ett så riskfyllt projekt, menade man. Men Kamprad såg möjligheterna och hade bestämt sig: Ju jävligare det är, desto bättre är det för oss. Om det vore enkelt skulle ju alla vara där.
Den man som fick i uppdrag att leda IKEA:s tredje etableringsförsök var Lennart Dahlgren. I IKEA älskar Ryssland berättar han om den passion och envishet som präglat såväl företagets som hans egen satsning.
Vi får följa med in i IKEA-kulturen och möta dess innersta kärna. Vi får inblick i Kamprads ledarstil, vilka värderingar som styr den internationella verksamheten, hur den framtida organisationen håller på att utformas och hur det är möjligt för ett svenskt företag att bli en av Rysslands viktigaste affärspartners. Vi får också veta vilka drivkrafter som legat bakom den närmast unika uthållighet som IKEA visat prov på och som nu börjar ge resultat.
So far, we have reused
2
5
0
6
2
4
5
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.