by D. C. Phillips and Jonas F. Soltis
Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2010-08-02 |
Edition | 1 |
More editions | 2014/2 |
Pages | 190 |
ISBN | 9789113023007 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Detta är ingen omfångsrik bok om lärandets teoretiska grund utan en kort och kärnfull sådan, som snabbt drar in läsaren i en dialog om hur teorierna förhåller sig till varandra och hur de kan omsättas i klassrummet.
Författarna, båda synnerligen erfarna lärarutbildare, lyckas med konststycket att levandegöra både klassiska och moderna perspektiv på lärande. Illustrativa fallstudier inbjuder läsaren till att diskutera vad som egentligen händer i klassrummet och i den enskilda eleven. De uppmanas med hjälp av en särskild modell att själva pröva teoriernas styrka och svagheter. På så sätt utvecklar de sin förmåga att formulera sin egen syn på undervisning och lärande.
Boken vänder sig till en bred läsekrets, i själva verket alla som vill sätta sig in i de förhärskande perspektiven på lärande, oavsett om det handlar om barn, unga eller vuxna.
So far, we have reused
2
4
9
3
0
2
7
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.