Search

Riv servicefabrikerna : Den (o)rimliga guiden till ledarskap och förändring | 1st edition

by Jonas Astrup Beck and Kristian Astrup Nielsen

Buy used book

Not in stock. Monitor this book.

Buy new book

Fakta

Publisher Vanguard Uddannelse
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2024-04-16
Edition 1
Pages 308
ISBN 9788797324103
Kategori(er)
Add to cart

Description

Vi har alla varit kunder i servicefabriken. Servicefabriken producerar service på löpande band. Service som är lika för alla men bra för få. Konsekvensen är dåliga serviceupplevelser till höga kostnader, producerad av uppgivna medarbetare. Det är ett allvarligt problem som kostar samhället dyrt och allt bottnar i det sätt man tänker på ledarskap i servicefabriken. Denna bok representerar en uppgörelse med servicefabrikens misslyckade ledarskapsparadigm. Du som läsare introduceras för ett ledarperspektiv som utgör ett bättre alternativ. Du får också insikt i en förändringsmetod. Den är utformad för att riva ner servicefabrikerna och bygga upp bättre organisationer, utifrån kunderna och in i den organisatoriska verkligheten. Organisationer är inte komplexa system. Komplexitet är något ledningen har skapat. Med nytt ledarskapstänkande och en solid förändringsmetod kommer du att se hur man får arbetet att fungera bättre och hur man skapar meningsfulla förändringar. Du kommer att se många praktiska exempel på hur det kan se ut; allt från försäkringsbranschen, IT och digitalisering, olika tjänstesektorer samt äldreomsorg. Boken är till för alla som vill utforska hur man förstår, leder och förändrar serviceorganisationer som system. Det är både en teoretisk introduktion till systemtänkande eller systemsyn och en praktisk handbok som guidar dig att komma igång i din organisation. Genom fallstudier från ett antal offentliga och privata verksamheter illustreras hur man levererar bättre service, arbetsglädje, lägre kostnader och större omsättning - samtidigt! Välkommen till en orimligt rimlig guide till ledarskap och förändring. Om författarna: Jonas och Kristian har hjälpt flera privata och offentliga serviceorganisationer att introducera systemisk design och ledarskap till förmån för kunder, medborgare, medarbetare och ekonomi. I denna bok ger de en uppfriskande synvinkel på systemiskt ledarskap och delar den praktiska förändringsmetod som de och deras klienter använder.
Read more
,

So far, we have reused

 2 

 4 

 9 

 7 

 7 

 3 

 9 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng