Publisher | Bokförlaget Daidalos |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2006-12-05 |
Edition | 1 |
Pages | 160 |
ISBN | 9789171732453 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics Culture ↳ Literature Studies |
Britta Stensson vill presentera en metod för hur man i skolan kanarbeta med litteraturläsning på ett reflekterande och tolkande sätt. Boken, som har sin grund i en klassrumserfarenhet, är ett försök att utifrån en helhetssyn på litteraturläsning och samtal visa hur man metodiskt kan bygga upp en litterär klassrumspraktik. Britta Stensson definierar och diskuterar de kognitiva verktyg som vi alla (ofta omedvetet) använder då vi försöker förstå och tolka texter. Dessa verktyg försöker hon på ett konkret sätt demonstrera. Hon visar på hur man i skolan kan skapa ett läsande rum där barnen tillsammans med de vuxna arbetar med de strategier som de behöver för att tänka och förstå och nå ett djup i sin läsning. Utifrån en grundsyn, där viktiga ledord är reflektion, tolkning och samtal, vill hon visa på olika sätt att undervisa.Britta Stensson arbetar som lärare på låg- och mellanstadiet i Rannebergen, Angered.4:e tryckningen. (Seelig)
So far, we have reused
2
3
2
7
2
9
6
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.