Search

Kommunikation i organisationer | 3rd edition

by Mats Heide, Catrin Johansson and Charlotte Simonsson

Buy used book

Buy new book

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2021-04-29
Edition 3
More editions 2005/1, 2012/2
Pages 296
ISBN 9789147126439
Kategori(er) Language
Add to cart

Description

Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.

Läs mer
Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som:
- Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation?
- Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare?
- Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas?
- Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer?

Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation.

Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel är uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området. Sedan den tidigare upplagan, utgiven 2012, har forskningen utvecklats mycket och nya teorier tillkommit. I tredje upplagan finns därför både uppdaterade referenser och aktuella exempel.

Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar
som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer.

Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds
universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och
har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.

Read more

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

So far, we have reused

 2 

 3 

 2 

 4 

 7 

 8 

 4 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng