Publisher | Liber AB |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2017-01-04 |
Edition | 1 |
Pages | 160 |
ISBN | 9789147112180 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Har det någon betydelse om lekrummet är planerat med ändamålsenligt eller neutralt material? Om hallen är placerad på neder- eller övervåning, innanför eller utanför en avdelning? Och vad sker när hallen får fungera som ett möjlighetsutrymme för lek?
I boken beskrivs på vilket sätt, och varför den fysiska miljöns erbjudanden i samspel med barn och pedagoger kan skapa antingen möjligheter eller begränsningar för barns lek, kreativitet och förhandlingar.
Läs mer
Författaren har tillbringat mycket tid, och filmat flera situationer - både lek och "vardag", i olika förskolor. Dessa observationer, tillsammans med teoretiska resonemang och pedagogernas erfarenheter ligger till grund för författarens analyser om vad som egentligen händer i det subtila samspelet mellan barn, rum och pedagoger i förskoleverksamheten.
Rum, barn och pedagoger vänder sig till blivande förskollärare, men även till redan yrkesverksamma förskollärare med intresse för att fördjupa förståelsen för fysiska rum i förskoleverksamheten.
Om författarna
Sofia Eriksson Bergström är förskollärare och fil. dr i pedagogik. Hon disputerade vid Umeå universitet 2013 och arbetar nu som lektor vid Mittuniversitet.
So far, we have reused
2
1
5
6
6
8
4
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.