by Norstedts Juridik and
Publisher | Norstedts Juridik |
Language | Swedish |
Book type | Hardcover |
Utgiven | 2003-01-14 |
Edition | 7 |
Pages | 736 |
ISBN | 9789139104247 |
Kategori(er) |
Law ↳ Marketing law |
Den ledande handboken och läroboken för alla som planerar och genomför marknadsföringsåtgärder. Den sjunde upplagan innehåller många nyheter: Hantering av personuppgifter enligt PUL Ändringar i upphovsrättslagstiftningen och marknadsföringslagen Regler för det s.k. NIX-registret Nya regler för obeställbar reklam och jämförande reklam Den nya distansavtalslagen Flera EG-anpassningar, särskilt det s.k. förbudsföreläggandedirektiivet Inom IT-rätten kommenteras bl.a. rätten till domännamn samt rätten och ansvaret för länkat material på webbsidor. Tonvikten ligger i övrigt på företagens ansvar för reklam, konkurrens och försäljning, men även reglerna om mutor och bestickning, immaterialrätt och tryckfrihet är centrala. Såväl lagstiftning som praxis inom marknads- och konsumenträtt behandlas ingående. Författarna är jurister och sedan länge verksamma inom marknadsrättens område.
So far, we have reused
2
4
6
6
7
5
9
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.