by David Didau and Nick Rose
Publisher | Natur & Kultur Akademisk |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2018-04-18 |
Edition | 1 |
Pages | 290 |
ISBN | 9789127822597 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Psychology |
Psykologisk forskning har traditionellt sett inte haft en naturlig plats inom utbildningsvetenskapen. Klassrumspsykologi vill ändra på det. Tvärtom har lärare stor hjälp av psykologi vid just undervisning. Med avstamp i forskning och praktisk klassrumserfarenhet går David Didau och Nick Rose igenom ett antal rubriker som alla resonerar kring för läraren välkända begrepp, till exempel arbetsminne, feedback, bedömning, förväntningar och målsättning utifrån psykologiskateorier och strategier. Psykologisk kunskap görs därmed konkret och tillgänglig, och boken blir ett handfast undervisningsstöd.
Den här boken är ett måste för alla nyblivna lärare. Men även den mer erfarna läraren får flera nya insikter och perspektiv. Det fick jag.
Dylan WilliamSo far, we have reused
2
3
2
5
1
6
0
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.