by Per Måhl, Jörgen Tholin, Gro Hanne Aas, Peter Fagerlund, Birgitta Högberg, Joakim Landahl, Christina Lundahl, Bengt Selghet, Christina Wikström and Dylan Wiliam
Publisher | Lärarförbundets förlag |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2007-08-15 |
Edition | 1 |
Pages | 160 |
ISBN | 9789197659826 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics Society & Politics ↳ Civics |
Betyg - behövs de? Är de till för eleverna, föräldrarna eller samhället? Leder betyg till förbättrade prestationer? Vad visar forskningen?
Frågorna kring betyg och bedömning i skolan är många och intresset stort. På senare år har debatten varit särskilt intensiv och ämnet blivit en politiskt het fråga.
Författarna diskuterar sin egen och andras forskning samt sina egna erfarenheter av de målrelaterade betyg som vi har i dag. Boken beskriver det aktuella forskningsläget, samt ger en historisk tillbakablick på tidigare betygsystem.
Sporre eller otyg - om bedömning och betyg ger dig en god grund att stå på i diskussionerna om bedömning och betyg!
Boken vänder sig till lärare, skolledare, lärarstuderande, politiker och alla andra som är intresserade av betygsdebatten.
Författarna är forskare och andra verksamma inom skolområdet: Gro Hanne Aas
Peter Fagerlund
Birgitta Högberg
Viveca Lindberg
Joakim Landahl
Christian Lundahl
Per Måhl
Bengt Selghed
Jörgen Tholin
Christina Wikström
Dylan Wiliam
Redaktör Agneta Petterson
So far, we have reused
2
3
4
1
1
8
4
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.