by Tom Eide and Hilde Eide
Publisher | Liber AB |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2006-04-25 |
Edition | 1 |
Pages | 272 |
ISBN | 9789147077304 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Social work |
Att kommunicera är något vi alla har ägnat oss åt från de tidigaste faserna i livet. Man skulle kunna tro att kommunikation är något vi behärskar väl.
Läs mer
Erfarenhet och forskning visar att de allra flesta av oss har mycket att lära om kommunikation. I arbetslivet kommunicerar vi inte som privatpersoner, utan som experter, yrkesutövare och professionella behandlare. Denna bok handlar om praktisk kommunikationsteknik, framför allt i arbetet inom socialtjänsten och hälso- och sjukvården. I boken betonas att god kommunikation är en förutsättning för förtroendefulla samtal inom socialt arbete, vård och omsorg och att förmågan att kommunicera kan tränas upp och utvecklas. Med hjälp av praktikfall behandlas en rad kommunikationstekniker som goda hjälpgivare bör behärska och som kan göra det lättare att hantera de många olika situationer som uppstår i vardagen.
Om författarna
Tom Eide är koordinator för etikprogrammet vid Oslos universitet och fil. dr i nordisk litteratur. Hilde Eide är förstelektor i psykologi och kommunikation vid Högskolan i Oslo.
So far, we have reused
2
3
3
3
0
4
8
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.